Sommarläsning i hängmattan

   image123
Den asiatiskt inspirerade fiskarstugan som min storebror har gjort helt själv, han är så duktig!!!

Jag bestämde mig för att inviga min nya fina hängmatta som jag fått i födelsepresent, så jag stoppade på mig en bok som jag ännu inte läst ("Skam" av Karin Alvtegen blev det), en filt, tre kuddar och lite lördagsgodis och knatade ut till den frägglada skapelsen, bonade iordning så jag skulle ligga varmt och mjukt och sen la jag mig och påbörjade min läsning. Redan efter andra bladet vänt var jag fast i boken! Vilken underbar berättelse, eller.. underbar på ett tragiskt sätt. Jag blev med en gång fängslad av karraktärernas tragedier och rädslor. På många sätt kunde jag känna igen mig i rädslan för att bli ensam, rädslan för att våga älska någon, oron för att bli bedömd. Det här är en bok som redan efter 50 sidor fick mig att brista ut i gråt flertalet gånger, skratta till och känna medkänsla så som om det var en nära vän som berättar sin historia för mig.
Japp, jag ser fram emot att få lägga mig i min hängmatta och läsa vidare i detta lilla mirakel.
Men först ville jag ta några bilder för att fånga den sinnesstämning min vackra trädgård skänker, med porlande vattenfall, fontän, och damm som storebror har gjort, grodor som skuttar runt i gräset, blommornas sköna doft, solens värmande strålar.. Ja behöver jag egentligen säga mer? Se bara på dessa bilder.. ;)
image126
image127
image128
image129
image130
image131

Vackert, inte sant? :)
Mmmmmysigt!

Kommentarer
Postat av: sara

Men mysigt värre Nina!!:) Vill också ha en hängmatta! ska inte vi brudar
ta å hitta på något nu när det e så fint väder...en picknick kanske? Knytkalas...:) Kram

Postat av: johannak

Måste säga vilken underbart fin och mysig trädgård du har Nina! Helt otroligt mysig :)
Den ser välgjord och mysigt planerad ut..
Funderade faktiskt en gång i tiden på att plugga till landskapsarkitekt :)
Kram!

2007-06-18 @ 15:55:52
URL: http://johannak.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback