Diskussion

Till dig som svarade på mitt förra inlägg, och er andra som säkert också har åsikter, vilket är BRA! Man ska ha en egen åsikt. Det jag skriver är ju min egna uppfattning, baserad på den fakta jag kunnat ta del av på olika infobaser.

Jag kan förstå din åsikt, men samtidigt så är det ju för det mest vi människor som förstör deras naturliga miljö, tar deras naturliga föda, dödar dem för att vi anaser att deras skinn är vackra, stänger in dem i burar för att vi ska ha nåt roligt att titta på, eller ha vilda djur som tigrar som husdjur. När vi människor sabbar så mycket för deras naturliga levnadsgång, så är det inte som det från början var tänkt och som det alltid har fungerat tidigare, att dom starkaste överlever, för nu tar vi ifrån dem deras marker och deras möjligheter för att leva. Och då spelar det inte någon roll om dom är starka. Jag tror att du och jag har olika uppfattning angående dessa organisationers målsättningar och projekt. Det är i såna fall där människan har förstört för djurarternas naturliga överlevnad som organisationerna går in och ser till att ge tillbaka det som tagits av människor från djuren, och ser till att deras naturliga miljö inte ska minskas till en storlek där dom inte kan överleva.. osv. Men det är bra att du har en åsikt, det är bra att ha en diskussion om det här. För mig och dom flesta andra (skulle jag tro) som stöttar dessa organisationer så handlar det inte om att känna sig lite bättre som individ, utan att gottgöra för de som människan förstört, och hjälpa dom tillbaka på fötterna när dom stått chanslösa, försöka stabilisera naturens egna balans (för människor har satt systemet rejält ur balans). För mig handlar det också om att se till att inte miljön och faunan ska få förstöras till den grad då jordens ekosystem slutar fungera, och för att mina barnbarn ska få se dessa vackra djur och denna vackra jord på samma sätt som jag fått göra.

Yes, jag tjatar om att människor har förstört mycket, men tänker vi efter så har vi ju förstört mycket för djuren och för miljön, för faunan, och om några generationer har vi förmodligen förstört för oss själva med.

Jag menar inte att vi ska lägga hela ansvaret på någon av oss, men alla kan göra nånting för att hjälpa ekosystemet att komma på fötterna igen. Det behöver inte vara en stor grej, men gör många personer nånting så blir det nåt stort. Om inte för djurens skull, så gör det då för kommande generationer?

Återigen så är detta inte meningen att vara nån pekpinne för hur man ska vara. Jag vill bara sätta igång en tankegång hos er. Sen får man ta av det som man tycker att man klarar av och håller med om.

;)

Låt oss rädda vår värld..

Den är ju så vacker!
Det är ju inte utan att det tårar upp i ögonen när man tänker på alla stackars utsatta barn och djur, ja och vuxna människor med förstås som far illa i världen..
Barn som förlorat sina föräldrar och står helt ensamma inför den kalla verklighet dom lever i. Barn som förs bort och tvingas göra dom mest fruktansvärda saker för att ingen gett dom en annan chans här i livet. Barn som svälter, varje dag, för att människan genom krig och girighet har haft andra saker i blickfånget, utan att tänka på den enskilda individen som får lida för att någon vill ha mer land att kalla sitt eget.

image59

Barnen som lider för att deras regering övergivit dem, för att världen har övergivit dem. Ge dom en framtid med hopp!
image58
Denna lilla flicka har hamnat i goda händer under unicefs vingar och har därför tillgång till utbildning, rent vatten, mat, medicinering och har därför en framtid! Jag vill inte ens tänka på vad som skulle hända henne om hon skulle stå ensam i världen.

Och djuren som var dag blir av med mer och mer utrymme, matförråden sinar ut (oftast för att vi människor inte förstår att allt måste ske i balans), skogar bränns upp och skogar skövlas ner bara för att vi ska få vackrare virke att bygga våra möbler av. Det handlar om att ge och ta, behålla en balans. Nu har vågen tippat över på fel sida och om vi inte gör nånting NU, så kommer vi snart att utrota alla dessa magnifika djur och vår fantastiska natur. Vi kan alla göra nånting, även om det är något mycket litet så gör det skillnad, det heter ju "många bäckar små". Genom att göra aktiva val i vår vardag, genom att inte alltid välja det som är mest bekvämt och billigast så kan vi tillsammans lägga en stor fet motvikt i vågen så att balansen återställs! :)
image57

Ett annat bra sätt att göra en skillnad för vår fantastiska världs framtid är att bli fadder. Jag är fadder hos
www.unicef.se och hos wwf http://www.wwf.se/show.php?id=1064571 Jag är fattig student men jag tycker att det är värt att offra några koppar kaffe i månaden, eller en utekväll för att rädda liv... gör inte du det?
image56
Tänk efter och ta dig en minut för att rädda liv!

I feel like dancing!

Jag totalt älskar den här underbara videon!
Mer dans åt folket! (Tryck på länken!)

http://www.youtube.com/watch?v=tT8jA_pps3o&eurl=http%3A%2F%2Fprofile%2Emyspace%2Ecom%2Findex%2Ecfm%3Ffuseaction%3Duser%2Eviewprofile%26friendid%3D18067044

Puss puss

Så busiga vi är!

Vilken jäkla fest!!!
Haha oh KÄRA NÅN så vi kan röja vi sjuksköterskor!
Det är inte riktigt klokt egentligen!
Och åter igen blev det lite för mycket att dricka... :/
Men kul var det!

Hemgången var ju lite skojig också.
Och så busig har jag aldrig varit i mitt liv tror jag.
Inte illa! Hahaha

Hål i plånboken..

Jag har ett hål i min plånbok, och hon heter Laida.
Det finns inget i mitt liv som kostar så mycket som hon gör. Helt sjukt va man får pröjsa för att ha den glädjen i sitt liv. Och när räkningen för försäkringen poppar ner i brevlådan och ska betalas förutom allt annat, 4.568,00 kronor per halvår kostar min hästförsäkring, ja då är det inte långt ifrån att man börjar fundera på att sälja hästen.
Jag hade tagit en bild på min fina räkning, tänkte lägga in den här, men eftersom att bloggen går på sparlåga idag som det verkar så funkade inte det. Vi får helt enkelt tänka oss räkningen i huvudet..
Mmmm 4.568,00 kronor borta! Bara sådär!

Men så åker man upp till stallet, får sig en puss och blir kliad på axeln och blir påmind om varför hästen finns där i ens liv och så blir allt värt det igen! :)
Vackraste hästen
Är hon inte alldeles underbart vacker?
Puss puss

Fortfarande helt förälskad!!!

I den där låten "Last Night" med P Diddy..
Ja den får mig alltid på så bra humör så jag kan ju omöjligt låta bli att älska den!

NU vill jag bli frisk och kry som en... eh... en näktergal! Mmm...
För imorgon är det fest och jag vill ut, helst till Åre vill jag, för jag hörde nåt om nån snowboard tävling där.
Och då vill man ju gärna dit liksom..

Jahapp, what else... JO, vår fina skola är ju trasig!
Illa illa, för vilka hus var det som gick sönder? Jo FIKA huset, även kallat G huset eller Biblotekshuset, och så det grisrosa huset. VART SKA VI NU FIKA???? Hela meningen med att gå till skolan försvann ju! Haha, nä kanske inte då, men nära på iaf...

Det var lite spännande det där, skolan kryllade av heta poliser som skulle hålla ordning på oss. En av dom snyggare kom och frågade oss vart vi skulle.. Å då sa nån att vi skulle på oscars och fika, och så kunde jag inte låta bli att fråga om inte konstapeln ville följa med oss, med ett stort leende på läpparna. Hihi han blev lite generad och kom liksom av sig lite i sin tuffing image. ;) Småskrattande tittade han ner i backen och sa nåt i stil med.. Ehh, hehe, hrmmm, ok fortsätt in där ni.. hehe *röd i ansiktet*
Nä jag vet, jag går ju inte att släppa ut på gatorna, jag är "en fara för allmänheten", som nån sa.
Skojigt skojigt!

Nu MÅSTE jag försöka plugga lite till, den här anatomin knäcker alltså..
Haha märkte ni hur jag försökte slänga in lite "slang" där. Hmm, undrar om det är meningen att man ska använda det ordet "Knäcker" när man menar att nåt är bra? Måste nog ta en lektion i det där slangspråket..

puss puss på er!

Trying to kick this cough!

Jao, jag hostar och snuvar vidare här i påskdagarna.
Lite surt måste jag säga att det känns, det är ju så vackert väder!
Jag vill också vara med min kära familj ute och åka skidor på isen.. :/
Men det är ju härligt för dom iaf, å det är ju bra :).

Haha jag insåg just ett litet misstag från förra inlägget här.
Jag råkade skriva att det var nära på att en viss V fick en rak höger, vilket det också var. Men jag förstår nu att det kanske såg ut som att jag menade Viktor eller Victor, för det var ju de enda som börjar på V som jag hade med i historien, men så var det alltså inte. Nej nej, ingen av dom förtjänar en rak höger, tvärtom!
Det är inte många som gör det, nä är det någon som jag tyckte förtjänade en rak höger i helgen så var det en fröken Granlöf i stallet. Bossigare brud får man leta efter. Och nu gick hon FÖR långt. Jag som aldrig slåss och inte heller har nån önskan att göra så, mer än på box passet eller på slagpåsen i garaget då möjligen. Jag är en ganska lugn och rofylld person och tror på att prata fram fred i alla situationer. Men efter ca 7 år av bossande och pikar hit och dit från bruden så kom hon tillslut åt mig. Men jag lyckades hålla mig tillbaka och sa bara åt henne att inte kasta sten i ett glashus, för det var precis vad hon gjorde. Det är en dum idé att anklaga någon annan för att göra nåt fel om man själv har gjort fel hela morgonen med olika saker. Men jag sa inget om det, för jag tyckte det var onödigt att försöka få henne att se dålig ut framför dom andra i stallet. Jag ville inte sjunka till hennes nivå.
Gode Gud
, ge människan lite ödmjukhet!

Ja så var det iaf med den saken.

Aaaargh, jag blir tokig på denna hosta!!!!
Någon som kan några huskurer för ruggig hosta, snuvande, rinnande ögon och huvudvärk beyond imagination? ;)

I miss him, that boy with the smile that can light up a room, eller en störtlopps backe! ;)
Och namnet sen... har han inte det mest underbara namnet? ;)
So hot!

image55

Host host host *snuv*

Ujujuj, sicken elak förkylning jag drog på mig i snöyran i onsdags.
Så går det när man står ute mitt i natten och försöker få tag i en taxi i över 40 minuter utan speciellt många lager av kläder på sig och det blåser storm och kallt dessutom. Och sen bestämmer sig för att strunta i taxin och hem istället.
Haha, ja se då får man faktiskt skylla sig själv...
Men skoj hade vi!

Lite för skoj ska tilläggas.. Men ändå skoj!
Så tack Paula och Christine för en härlig kväll! Det måste vi göra om fler gånger! (vilket vi också gjorde, i fredags)

Sen sov jag en timma och så upp för att åka till tåget som skulle ta mig och brorsan till stugan i storlien.
DÄR var det ritkig snöstorm, man kunde knappt gå och ännu mindre se vart man gick.
Snöyran var total! *lol*

Tänkte lägga in en bild eller två från stugan här, gör det lite senare istället..
I fredags var jag tillbaka i stan för att jag ju skulle jobba i stallet på lördagen, så då passade jag på att haka på Paula, Christine, Josefin och Jonna och gick ut på O'learys först och sen Seven. Vi hade galet kul, och förfestade hos Viktor med flera. Synd att ViKtor är such a girl! Och inte vågade shotraca med mig och Christine!
Such a GIRLY GIRL! *försöker retas lite här*
Jag menar, han är ju en ganska stor och stark kille, vi är två ganska små tjejer.


Paula och Jonna

Sen träffade jag en ruggigt trevlig ViCtor på Seven, från Åre...
Mmm väldigt trevlig!
Väldigt manligt beskyddande också, det gillas! Men, jag gillar ju Marco så..
Jag förstår fortfarande inte varför vissa killar inte kan ta ett nej!
Det är riktigt skumt det där!
(pratar inte om Victor nu, he was a gentleman)..



Jag och Victor blev fångade på bild när vi stod och tog ett glas vatten (kanske det endaste glaset med vatten för mig den kvällen, det blev väldigt mycket av annat tyvärr, så jag var ganska fuller på den bilden, såg mer än lovligt tussig ut tyckte jag! *lol*) sekunderna efter kom hon från nightlife och tog kort på oss också. Jag som har lyckats undkomma fotograferingar så duktigt senaste tiden. Mohammed VET ju att jag inte gillar att vara med på bild när jag är ute. Damn you! ;) haha skojar..

Sen delade jag och Christine soffa och sov en timma innan vi gick upp till stallet för att jobba kl 7 på morgonen! Oj så nära det var att en viss fick sig en rak höger. You don't mess with a bakis tjej! ;) Kan gå in på det en annan gång.

Nä nu ska jag hälla i mig ännu mera te!
Glad Påsk!

Snurrigt!

Hejsan hoppsan!
Jag vill börja med att tacka Catarina så jättemycket för en supertrevlig kväll i lördags!
Jättesynd att inte ni andra brudar kunde hänga på, visst det kommer ju fler gånger, men ni var saknade såklart! :)
Det blev en riktigt avslappnad och härlig kväll, jag lyckades hålla både smink och hår intakt hela kvällen, MYCKET stolt! ;) Haha
Fast det höll på att sluta illa när en tjej som haft nåt ihop med Roger var påväg att flyga på mig för att hon sett oss ihop för 2 månader sen! Hon verkar ju inte ha alla hästar hemma direkt... Slog in nävarna hårt i toadörren och skrek en massa saker.. Ojojoj, scary brud!
Roger sen... han får ju inte hålla på och titta sådär på mig om jag ska kunna glömma honom ordentligt! Varför stod han och tittade på mig och log mot mig på det där sättet om han nu är "nöjd på mig"? Jag är så förvirrad!
Såhär såg jag ut, förövrigt... Jag hade satsat på en oskyldig look, tyckte det funkade rättså bra faktisk, har nog aldrig sett så oskyldig ut i mitt vuxna liv! :)

 

Jag hade ju lovat att ta massor med bilder därute, men det blidde inte riktigt så många bilder, för kameran dog efter första bilden. men visst var det söta tjejer jag fick med på den endaste bilden? ;) Det tyckte jag iaf.
Sockersöta Catarina där i mitten också. :)

 

Jag fick mail från älskade Erik som är i Skottland numera och jobbar och spelar Rugby, fick tag i den här bilden på honom och blev ju som förälskad på nytt. Eller det kanske är så att den kärleken aldrig dog, han var ju första sanna kärleken och allt. Saknar honom gör jag.. Ah det var härligt att höra från honom iaf!



Just nu är jag förbaskat förbannad på mig själv! För jag har lyckats blanda ihop helgerna och bokat upp mig i stallet HELA lördagen, då jag hade tänkt åka till stugan med mamma och brorsan! Jag är en sann klantskalle ibland!
Får se om det går att lösa på nåt sätt...

Morr....