Kjol + höga stövlar = drinkar!

Ja igår bestämde jag mig väldigt sent för att jag minsann ville ut o svänga på mina lurviga (jag har aldrig förstått det uttrycket, jag har ju inga lurviga kroppsdelar, men ändå ett roligt uttryck). Så jag hoppade in i duschen, gjorde en snabb hårinpackning så håret skulle glänsa o bli riktigt lent o fint.. Sen gjorde jag en snabb ansiktsbehandling och smörjde in mig i babyolja så hela jag skulle bli riiiiktigt mjuk o len. ;) haha

Nog om mitt lilla mini SPA...

Sen tog jag på mig morgonrocken och fixade håret -- fönade och plattade så det skulle få ännu mera glans.. Sen sminkade jag mig, jag tänkte satsa på att framhäva mina ögon så jag körde en snygg sotning och ljus läppglans.
Sen gjorde jag något djärvt, jag brukar ju inte ha så jättekort kjol när jag går ut (eller nånsin egentligen) för att jag är rädd att jag ska se tacky ut, men igår kände jag alltså för att vara lite modig, så jag tog min gamla benvita linnekjol som numera sitter bättre än när jag köpte den till min stora förtjusning! Och för att inte verka det minsta tacky så såg jag till att sätta ihop en så moderiktig outfit jag bara kunde. Så jag hade min svarta kortärmade tunika, ett brett bälte i midjan, ett långt halsband med ett svart hjärta och bara några armband som matchade bältet, naglarna målade jag mörkt mörkt röda. Till det hade jag mina nya svarta höga stövlar med rejäl träklack. Trots att jag visste att det inte var tacky så var jag ändå lite nervös för hur jag skulle mottas.

Väl ute på O'learys så märkte jag att det hade blivit rätt, det var som att kombinationen kjol + höga stövlar = drinkmagnet. Jag fick drinkar från alla olika håll och karlarna liksom drogs till mig som om dom inte visste vad som hade slagit dom. Haha det var hysteriskt roligt.. Jag gjorde ett litet test för mig själv (nåt ska man ju roa sig med och för att till viss del håna hela det där systemet, att det blivit som en norm att lättklädda tjejer får massor med drinkar) jag ställde mig ensam vid trappen/ställde mig ensam vid baren/satte mig ensam i en soffa och såg hur länge det tog innan det dök upp nån karl och vad dom isf gjorde sen. När jag stod vid trappen så fick jag många inviter in på toan vilket inte var vad jag var ute efter.. när jag stod vid baren så fick jag inga inviter in på toan utan jag fick en bunt med drinkerbjudanden.. så det var ju bra om jag hade velat bli dyngrak.. Vinnaren var dock när jag satt ensam i soffan, då dröjde det en minut innan första killen slängde sig ner brevid mig, och ännu en minut innan nästa kille kastade sig ner brevid mig, både började bete sig som att dom var min pojkvän för att försöka skrämma iväg den andra killen, och när det inte funkade så plockade dom fram kreditkortet och hämtade skumpan (för det tror alla killar är rätta vägen att vinna en biljett till efterfesten), medan dom var borta så kom det naturligtvis nya killar som också ville få med mig på efterfest, men så kom dom första killarna tillbaka och körde bort dom. Det hela blev bara värre och värre och tillslut var dom så irriterade på varandra och frustrerade över att jag inte visade nån indikation på att jag skulle följa med hem, så dom pucklade på varandra lite. Nu hade mitt test gått för långt så efter att jag fått dom att lugna ner sig så tackade jag för sällskapet och gick ner till satelliten där jag hittade alla mina favoriter, bland andra Jocke den söta skolvaktmästaren, så där stannade jag och dansade resten av kvällen till riktigt skön musik. Perfekt slut på en hysterisk(t) rolig kväll.
Ja å sen tog jag min bil och körde hem! För jag ville ju aldrig ha nån drink.. bara vatten. :)
Oh yeah, mean me.. all tease and no game! Mohahahaha!

"Last Night" - P Diddy ft Keyshia Cole, Pharrell & T.I.

Kommentarer
Postat av: Eva

Haha! Det är bra Nina! :) Alltid kul att tease'a lite ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback