Big girls don't cry

Nu har jag haft en riktig hjärtkrossekväll för att kunna gå vidare. För känslor är inte lätta att bli av med.
Så jag kikade på bl.a "Så som i himmelen" som alltid får mig till tårar, för oj så skönt det är att få gråta ut ordentligt när det gör sådär riktigt ont i hjärtat. Det värsta är att jag fortfarande inte förstår vad som hänt egentligen.. och varför kan inte han förstå? Varför måste man ha en tolk med sig för att kunna förstå och tala med en kille? Skulle vi kunna göra så att vi går ihop några killar och tjejer och så sätter vi oss och skriver ett slags lexikon som kan hjälpa oss att förstå varandra? Det vore bra.

Nästa frågeställning för natten är varför jag inte kan hålla mig till mina beslut? Det börjar redan värka i hjärtat, minnet av allt det fina gör det här himlarns svårt, jag vill bara få det som det var igen. Men det går ju inte. Och jag får inte, nu måste jag vara stark!
Jag måste också säga att allt inte har varit dåligt, han har fått mig att bli tuffare, inte ta så mycket skit och bli starkare i mig själv. Men samtidigt gör han raka motsatsen mot mig rätt som det är, utan anledning, bråk eller "förvarning" om att nåt skulle vara fel..
Konstigt det där.. jag kommer nog aldrig förstå det, och jag tror faktiskt inte att han nånsin kommer ändra sig heller... därför måste jag vara stark nu och inte falla tillbaka... igen
Det som gör mest ont just nu är varför det inte duger med bara mig?
Det kommer bli så att jag sitter där om femtio år med ett gäng katter, hundar och hästar.. melodikrysset blir veckans höjdpunkt. Bakar bullar till hela bygden och har fått blivit en slags akutmormor för vem som än behöver en för stunden.
Allt för att inte behöva vara ensam, min största rädsla är att jag ska dö utan att ha uppnått något betydelsefullt för andra, att jag ska vänta in mina sista dagar i ensamhet, utan nån som älskar mig...

HISSA: Hästen! ;P Rund och go är hon nu och helt perfekt för att ta en mysig barbacka-tur nu och då i höstens tider. Det är tur jag har henne iaf.

Nu orkade jag inte mer än att bara skriva här rakt upp och ner, inga flashiga grejer, bara rakt från hjärtat.




Kommentarer
Postat av: Elin

Nina! Du har ju massor av vänner och en familj (och inte att glömma djuren!) som älskar och bryr sig om dej. Du är bäst! Varma kramar

2007-09-10 @ 17:35:38
Postat av: johannak

Vi älskar dig Nina! STOR KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback