Två kallelser jag helst vill slippa...

Den här veckan har jag blivit kallad till sjukhuset av två anledningar. Det första är att sen jag var på sjukan när jag var så klen nu senast så hade dom hittat nåt tokigt i ett av blodproven och nu vill dom göra om provet för att se om det har blivit nåt fel eller om jag nu har nåt tokigt i blodet... :S

Det andra är att jag ju var och lämnade cellprov för 3 månader sen och det då inte var ok. SÅ nu måste jag tillbaka och lämna nytt cellprov så dom kan se om jag har cancer eller inte.. inte så roligt. Jag vill inte ha cancer... verkligen inte.
Jag är också rädd för att dom måste ta bort drabbade bitar av livmodern och på så sätt påverka mina chanser att få barn i framtiden... Det vore en tragedi för mig för jag längtar redan nu tills tiden är inne för mig att få en liten knodd.
Ja jag ska inte ta ut nåt i förskott, men jag håller tummarna för att det inte ska vara nåt.

Men allt är inte dåligt nu, inatt fick jag höra honom säga dom där underbara orden som jag själv har kännt sista tiden men inte vågat säga. Vilken himla tur att han var modig nog att säga det först. :) Och plötsligt känns hela världen mycket lättare att ha att göra med, för nu vet jag att jag inte är ensam. Och jag är så himla glad att det är just Han som jag får möta varje dag med.
3 underbara månader har gått sen vi träffades och jag har nog aldrig varit lyckligare.

image399
Nu ska alla få veta det -- Jag älskar dig Björn, det finns ingen som du <3

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Nina! Härligt att vara kär :-) Angående cellprovet så råder jag dig till att bara ta det lugnt. Jag lämnade två cellprov i höstas, som båda visade på svåra förändringar. Den 14/2 tog de en bit av livmodertappen eftersom de hittade ett förstadie till cancer på den. Fick svar förra veckan och allt såg bra ut. Det är väldigt väldigt ovanligt att det är cancer och även om det visar på svåra förändringar så "räcker" det med att göra en konisering (de tar bort en del av livmodertappen) vilket inte påverkar chansen att bli gravid. Tro mig, jag har läst ALLT jag har kommit över. Håller tummarna för dig! //Annika (från möhippan).

2008-03-10 @ 22:52:00
Postat av: Nina

Hej Annika!
Va roligt att höra ifrån dig igen! (Tack för senast)
Tack för dina lugnande ord, det är skönt att höra. Jag är riktigt orolig för att det ska vara nåt. Men det är skönt att höra om lyckade utgångar av det där också.
Stor kram!

2008-03-10 @ 23:18:25
Postat av: Emma

Hej! Vad mysigt att du är så kär och lycklig! :)
Håller tummarna för att du ska få lugnande besked vid båda besöken.

Postat av: Anne

Hej! Hitta hit av en ren slump,fin sida du har! :)Ang cellprovet så är många förändringar ofta tillfälliga,t ex pga retningar el inflammationer och de påverkar ej din framtida möjlighet att få barn. Men förstår din oro,vart där själv. En bra sida du kan läsa o få lite information www.cellprov.se

Lycka till med kärleken o allt! :)
Stor kram!

2008-03-15 @ 16:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback