Dagens låt

Jag har totalt förälskat mig i John Mayer, men kanske framförallt hans musik dock. ;) hehe
Han är ju så himla himla bra!!! Och här är en såndär låt vars melodi helt enkelt får en att må bra, plus att den har ett bra budskap om man lyssnar på texten!

"Wating on the world to change" - John Mayer

God natt

Jag valde den här videon för att det inte finns nån official än, och det var bra ljud på den här så det blev den.. Visst är den skön? Nu ska jag sova gott. ;)

"Slow Dancing in the Burning Room" - John Mayer

Galen helg!

Det är sällan jag har sett en sån pajas som herr Marko Djuric, sätt igång rätt musik och han förvandlas till en ... eh ja jag vet inte vad man ska kalla det, men en rejäl show får man ju iaf, i bar överkropp dessutom.
"Look at my gucci sweater!" hahaha
*I guess you had to be there*

Och så har jag fått lära mig några viktiga fraser på ett galet roligt språk. Som t.ex. "snygg rumpa" "Fin flicka" " tack så mycket" "vackra ögon" och "festen är slut" Me jag vet ju inte hur det stavas..

Ja ojojoj, vilken helg! Två dagar med dom där killarna och man har skrattat nog för resten av året!
"Great success!!!"


Helgens låt: "Laffy Taffy" - D4L

Dagens Greys Quote

"I need a drink,
a man or a massage.
Or a drunken massage
by a man. "

image337
-Dr. Cristina Yang

Skratta lite!


Det är inte lätt att vara blond...

Don't loose your trust..

Nej, jag tänker inte dö än, jag har minsann INTE cancer! Så det så!
Och har jag det så kan dom nog rädda mig.
En cellförändring kan ju bero på nåt annat, inga problem.
I'll See You Sooooon!

"See you soon" - Coldplay

Lite senare

Nu har jag pratat med ridläraren som jobbade ikväll, och hon berättade att det var som jag hade hört. Det var min häst som råkat få in en olycklig spark precis på fel ställe när dom busat på morgonen. Laida hade inte förstått vad som hänt och stod och tittade på honom och buffade på honom och försökte få honom att ställa sig upp igen... stackarn. Hon sa också att INGEN skyller det på varken henne eller mig, det var en ren olyckshändelse och det hade kunnat hända vem som helst sa hon, även om det är väldigt ovanligt. Jasper och Laida var ju så förtjusta i varandra och bråkade aldrig så att hon hade gjort det med mening att skada var omöjligt sa hon utan det var bara så att dom busade och hon råkade sparka honom. Inte ens Jaspers ägare skyller det på Laida eller mig, hon är bara glad över att dom hade hittat varandra och hade det så bra ihop sista tiden i hans liv. Hon var självklart ledsen.. men ni förstår hur jag menar.. nu hade han skoj med bästa kompisen och sen plötsligt så var han borta, han hann aldrig lida. Och den känslan förstår jag så väl efter det som hände med min polka.


Sen fick jag så dåligt samvete på nytt men nu var det mycket för att jag hade tänkt sådär om Laida, jag förstår inte hur jag kunde skylla det på henne och tro att hon hade gjort det bara för att hon är sto (dom är besvärliga). Men hon hade ju blivit ledsen och förtvivlad hon med. Och jag hade inte stått där och gosat med henne idag, utan jag skyndade mig med allt och åkte bara därifrån fast jag såg på henne att nåt hade hänt, men jag visste ju inte vad. Så jag åkte upp nu med massor med godsaker och så satt jag med henne och kliade henne och gosade. Hon såg fortfarande helt oförstående ut, men efter en stund så tryckte hon in huvudet i min famn. Och så satt vi ett bra tag, och jag tror vi behövde det båda två...

Hon är fortfarande mitt hjärta. <3
image336

Jäkla skitdag!

När jag vaknade denna dag, så var det som att jag visste att det skulle hända nånting, jag hade en känsla av att nån skulle fara illa helt enkelt, jag har haft såna drömmar hela veckan men inatt var dom allra värst.

Mycket riktigt så råkade MIN häst sparka hennes hagkompis i huvudet, så han dog. MIN häst orsakade hans död... Jag kan inte förstå det, hon som är så snäll, hon har aldrig skadat nån förut.. förutom att hon har råkat träffa mig en gång på benet när hon busade. Och det är bara en av alla anledningar till att jag känner såna otroliga skuldkänslor nu. Jag borde aldrig ha låtit henne gå ihop med någon, men jag trodde ju aldrig att hon skulle råka sparka honom i huvudet. Usch, jag vet inte vad jag ska göra, jag vet ju inte än om det är sant heller, jag hörde det när jag var påväg hem från stallet och mötte Marie, hon hade hört ett rykte om det, hon står inte i mitt stall. Men vad jag inte förstår är VARFÖR INGEN SA NÅT TILL MIG? Om min häst har sparkat ihjäl en annan häst så borde ju nån ha ringt mig och berättat det. Tänk om jag hade träffat på ägaren och inte vetat om det? Kanske sagt nåt som i sammanhanget vore olämpligt och bara förvärrat situationen för henne. Och sen känner ju jag sån stor skuld till det som hände, det var ju min häst som gjorde det, jag köpte henne, flyttade henne dit, lät henne ha hagkompis.. och nu har hon sparkat honom i huvudet. Jag blev så chockad när jag hörde det av Marie att jag inte kunde tänka klart, skulle jag ha tänkt klart hade jag gått tillbaka och letat reda på någon som kunde berätta vad som hänt. Men jag klarade inte av att gå tillbaka, jag ville inte veta att min häst hade gjort det där, jag ville inte se hans tomma spilta, och jag vet inte om jag kommer klara att se Laida och veta vad hon gjort. Även om det var en olyckshändelse så kan jag inte smälta att HON har orsakat att den där underbara ponnyn nu är död. Och vad ska jag säga till hans ägare? Hon som älskade honom så mycket, hon måste hata mig och min mördare till häst. Alla kommer att hata min häst, hon är ju en mördare, jag kommer inte kunna se på henne på samma sätt mer, och kommer inte att lita på henne mer. Jag måste nog sälja henne. Hon som var mitt hjärta, min vackra mysiga häst, nu har mitt hjärta dödat en annan häst.. Jag kan inte ha kvar henne.

Och så ringde dom från Lab, tydligen är det nåt fel på mig, jag har en cellförändring och måste tillbaka för nytt cellprov. Vilken dag.. först dödar MIN häst hennes kompis, och sen får jag veta att risken finns att jag har cancer.

Det ironiska är att när jag kl 6 (det tar ungefär en timma att gå dit) gick till praktiken imorse så hade jag mp3 spelaren på och när jag gick där och kämpade emot vinden och snöyran, så kom låten "Today is a good day" - Anna Ternheim på och då tänkte jag att det här SKA bli en bra dag! Och jag kände mig också väldigt glad där jag gick och jag trodde på vad jag sagt åt mig själv. Men oj så fel jag hade.

Gud va jag älskar Jämtland!

I Jämtland är jag född och i jämtland ska jag dö...
ja inte än alltså, herreguuu, jag har ju massor med hjältedåd att utföra, tusentals hjärtan att krossa och hundratals med hopptävlingar att vinna! ;)
Men jag menar... titta bara! Hur kan man inte förälska sig i detta landskap?
image332
image333image334
image335
Det finns inte ord... <3

20 min

Så lång tid tog det att radera alla gulliga gamla meddelanden på mobilen och bilderna som bara är en till påminnelse. Men nu är dom borta, ganska skönt ändå.

Jussi Bussi!!!

Lilla Jussi fyller ju 2 år idag, det har jag glömt bort! Så det är ju inte bara en dum dag idag ändå. Vilken tur! Mamma mailade precis och berättade att han hade fått ett STORT köttben att tugga på! Han är så mysig Jussi Bellman (ja han heter så), lite knäpp, men myyyysig! Här är några gosiga bilder på honom från när han var liten och söt och nu när han är en stor och stilig hund. ;)




Älskade knäppa lilla Jussi <3

image330



Tror jag måste ge bort det där täcket..

Status

blodtryck: 104/72
puls: 63
hemoglobin: lågt
sömn: med lite "hjälp" så...
aptit: obefintlig

Ingen bra dag...

Nä det här är en kass dag, en riktig BLÄ-dag rent ut sagt!
MANSFASTA!!! är det ett ord jag har nämnt förut?
Nu menar jag det.. usch, det här kommer ta tid att läka, jag har så ont i hjärtat så jag vet inte vad. "Hjärtat o jag vi var ju så lyckliga ett tag".... Men som jag sagt förut, jag har överlevt en hel del i mitt liv, ge mig lite tid bara så har jag snart grejjat det här med.

Tur att jag får träffa mina älskade vänner nu, jag behöver dom, vänner är som syre, det går så lätt att andas när man är med dom.. Och just nu behöver jag andas. ojoj, vilka liknelser! Men ni kanske vet vad jag menar.

Älskar er..... <3


Dålig bild på mig,
men bra bilder på er,
so I don't care..


En liten vimmelbild

Ja en lyckades dom fånga mig på ändå (jag körde med den där: "no pictures please, no pictures!") Men tillslut så föll jag ändå offer pga ett bakhåll när jag skulle prata med Tobbe K. Jag hann iaf vända på huvudet mot kameran. jisses... Men det var ju som tidigare nämts en tokskön kväll!
image317
Vimmel
Direkt från dansgolvet, därav den fluriga frisyren..


Tre skratt denna söndagsnatt! (ha! jag rimmade)

En man går fram till en kurvig snygging på ett varuhus.
-Ursäkta, jag har tappat bort min fru.
Du har inte lust att prata lite
med mig i några minuter?
Kvinnan blir förvånad. -Varför? frågar hon.
-Jo varje gång jag pratar med någon som har tuttar i
klass med dina så hoppar skatan fram från ingenstans.


En Kvinna kommer in på Apoteket och sneglar på hyllorna.
Efter en stund går hon fram till disken och frågar apotekaren:
-Ursäkta, säljer ni extra stora kondomer?
-Ja, det gör vi. Vill du köpa några?
Kvinnan ser sig om och säger:
-Nej, men har du något emot att jag väntar
här en stund tills någon gör
det?


Klockan sju på morgonen hör den ensamma frun
en nyckel skramla i ytterdörrens lås. Trött går hon
ner till köket och finner sin man full som ett ägg,
med rufsigt hår och läppstift på kragen.
-Jag antar att du har en mycket bra anledning att
komma invalsande här klockan sju på morgonen! snäser hon.
-Jorå, svarar mannen. Frukost.

Party party party

Vilket party det blev igår! hett som sjutton var det också, jag kunde knappt dansa så hett som det var. ;) Det var skoj att det var så många man kände ute också, som Johan t.ex. jag blir alltid lika glad av att träffa Johan. Jag saknar honom minsann..

Kvällen började iaf med att Maria och Isa kom hit, jag och Lukas tog varsin lekkompis och sen hade vi galet skoj under den där timman. Jag och Maria kollade ut kläder, Lukas sprang efter Isa och luktade henne i rumpan, jag och maria fixade håret ihop, Lukas jagade Isa frenetiskt, Isa bara joggade (hon är snabb som bara den) -- jag och Maria sminkade oss och var riktigt tjejiga -- Lukas hinner inte ikapp Isa och börjar att gnälla och pipa medan han försöker hinna med i hennes tempo -- Maria och jag tittade på bilder på snygginar och var ännu mer tjejiga -- Lukas börjar nu skälla och försöker säga åt oss att säga till Isa att vänta på honom så han får lukta på henne igen..
Stackarn..

Sen så for vi iaf till Susanne där hon och Linda hade en mysig party for two. Där var det riktigt skoj, vi tjattrade på om allt möjligt, skvallrade om karlar och fick se Lindas "Don't-mess-with-me--I'm-from-stockholm!!!" attityd, när hon berättade om när hon hade varit på forum och nån brud hade dissat hennes toksnygga klänning när hon gick förbi. Linda vände sig om, stirrade henne i ögonen och väntade på att hon skulle säga nåt, hon sa inget så hon bara knuffade henne ordentligt rakt in i väggen bakom så hon ramlade, o sen bara gick hon därifrån. Hon är hård! *love her*

Sen bar det av ut på krogen, efter mycket tjat och flirt från min sida så lyckades jag övertala tjejerna om att vi skulle på O'learys och inte Mark Twain. Överlycklig struttade jag iväg mot larrys och ser att det är världens kö, vakten säger att det är listan eller kort som gäller till alla framför, men som tur var så är ju vi homies hela vaktlaget och jag så jag och tjejerna fick komma in ändå. Vilket var tur, för kön var som sagt låååång.

Inne på krogen slogs vi av en dyster stämning, hängiga killar satt runt alla bord och hängde läpp.. Snart ser vi varför. Sverige ligger under med 0-3 mot spanien. TYPISKT tänker vi som hade hoppats på att alla skulle vara glada och vilja dansa med oss hela natten lång. Snart blir vi uppfiskade av Patrik som hade beställt in STORA kannor med öl till deras bord. = Mycket öl... Som tur är gillar ju inte jag öl så det blev inget supande där inte. Däremot pratade jag med nån som såg ut att ha fått i sig cirka 4 kannor alldeles själv. Hans ögon snurrade och skelade till o från, han vinglade i stolen där han satt och lutade sig fram så att han pratade i höjd med mina bröst istället för örat.. hmmmm, å inte förstod jag vad han snacka om heller. SÅ det blev till att inta dansgolvet så snart matchen var över. Å så fortsatte kvällen, jag dansade med kända och okända (för mig) men glada personer, minglade och dansade lite till. GALET SKOJ YAAOOW!

Den bästa stunden på kvällen var nog kanske ändå när jag var nere på dansgolvet och dansade med dom där långa karlarna och den här låten slogs på efter ett låååångt kör med trance så t.o.m. jag var less. Den här låten räddade i princip kvällen.. :) Enjoy

Fest fest fest fest fest fest fest fest fest fest fest fest fest fest feeest!

Det är så otroligt skönt att ha den där tentan gjord så ni anar inte. Jag vet inte varför det känns så skönt egentligen, för tentor har jag ju skrivit förr, men det har inte känts såhär skönt att bli av med den som nu. Iaf så ska jag ut med Maria m.fl ikväll och fira. Jag ska dansa och dansa och dansa och sen dansa lite till!

En sjukt skön låt (om man gillar trance då förstås) är den här:

"Silence" - Dj Tiësto remix
Jag gillar förövrigt videon, det känns lite som att han har råkat få tag i "the personal trainer from HELL"

En till

Jag hittade en ännu bättre "dans" video, det är inte vad man tror att det ska vara.. ,) hehe
Kolla så får ni se!

Utpumpad på kunskap

Nu har jag suttit i tre timmar och skrivit så det rykte om pennan på tentan i kursen omvårdnadens teori och metod. I det ingår kunskap om vårdorganisationen (mer sakliga frågor som fick sakliga svar), men det ingår också kunskap om krishantering, tänkandets/individens/psykosociala utvecklingen (luddiga frågor till vilka man fick flumma ihop ett svar utformat på så sakligt sätt som möjligt). Jag vet att jag fixade frågorna om vårdorganisationen för det var helt enkelt rätt. :) Men jag är osäker på hur det har gått med dom luddiga frågorna, det var många såna.. Men jag hoppas att hon rättar med den snälla pennan så att jag klarar mig. :)

Nu är det tyvärr så att jag måste sitta här och vänta på bussen hem, den går 13.10 så det är inte så långt kvar nu, bara 40 min till.

....börjar bli lite smått uttråkad så jag tänkte att en video kanske vore roligt?
Här har ni en ganska läcker ...ehm... dans? *enjoy*

Coldplay <3

Det är naturligtvis inte riktiga Coldplay i videon, men jag gillar den ändå, och det fanns ingen officiell video till just den här låten. Och jag ville ha den här låten, ingen annan! Den är sist på X&Y skivan och som jag har sagt tidigare så lyssnar jag alltid på den skivan när jag ska sova, och om jag är så orolig över nånting att jag har svårt att få ro så blir jag alltid lugn när den här låten börjar. Den här låten ger mig hopp, det känns alltid som att när jag hör den här så blir allting bra igen. DÄRFÖR ville jag ha bara den här låten, ingen annan.


"Til Kingdom Comes" - Coldplay

Unstopable -- unbreakable -- unbelievable!

Jag måste bara säga att jag beundrar den här mannen, han är fortfarande kung.

Dagens Gilmore Quote

"Luke: I was with a customer.
She interrupts me, wild-eyed,
begging for coffee, so I tell her
to wait her turn. Then she starts
following me around, talking a
mile a minute, saying God knows what.
So finally I turn to her, and I tell
her she's being annoying
- sit down, shut up, I'll get to her
when I get to her.

Lorelai: Y'know, I bet she took that very well,
'cause she sounds just delightful.

Luke: She asked me what my
birthday was. I wouldn't tell her.
She wouldn't stop talking. I gave in.
I told her my birthday. Then she
opened up the newspaper to the
horoscope page, wrote something down,
tore it out, handed it to me.

Lorelai: God, seriously. You wrote
the menu, didn't you?

Luke: So I'm looking at this piece
of paper in my hand, and under
Scorpio, she had written 'You will
meet an annoying woman today.
Give her coffee and she'll go away.
' I gave her coffee.

Lorelai: [grins] But she didn't go away.

Luke: She told me to hold on to that
horoscope, put it in my wallet,
and carry it around with me

- [takes a piece of paper from his wallet and gives it to her]

Luke: one day it would bring me luck.

image316
- Luke Danes

Dagens Greys Quote

"IZZIE: "Take off your pants."

ALEX: "What are you doing?"

IZZIE: "I'm being a doer.
Getting while the getting?s good,
now take off your pants."

ALEX: "You realize when
I said the apocalypse,
I meant it metaphorically,
not literally."

IZZIE: "Alex, I haven't had
sex in 8 months, and 12 days.
I'm horny, I'm half naked,
and I'm saying yes.
You wanna stand there
and talk metaphores,
or do you wanna literally
take off your pants?""

image315
-Dr. Izzie Stevens

Skön låt

Som passar bra just nu, jag ger inte efter så lätt längre, det är en läxa jag lärt mig.

"you've got a long way to go" - Cassie

Hmm.. fast det skadar väl inte om vi bara tittar på film ihop va?
Det har väl ingen dött av?

Eller så skippar jag och går och lägger mig nu, som en duktig student...

-- Mmm svårt beslut --

I vilket fall så säger jag godnatt nu! Dröm sött mina vänner!
image314
Jag tokälskar dom här örhängena! Dom är guld!

JAAAA!!!!

Ååååh va glad jag är!
Jag klarade metod examinationen!
Gud så skönt, den här gången gick allt jättebra och han var mycket nöjd med mitt utförande sa han! Wohooo!!!
Nu ska jag till biblan och fira med en STOR kaffe! Har knappt sovit inatt pga nervositet -- mina ögon vill döda mig nu snart! *nån som har ögondroppar?*

SÅ GLAD!!!!!! =D

God Morgon!

Här är en skön låt att vakna till.. fast då helst på en söndag för man vill ju bara sova igen när man hör den. :) Eller åtminstone ligga kvar och gosa med den man har brevid sig.
Mmm, myspys.. :)

"Watermark" - Enya

Dance - 911

Ja om du ska ut på rave/disco/krogen och inte kan ett endaste danssteg och det känns lite pinsamt att bara stå där med stela ben, blöta händer och känner dig vilsen och desperat som en sork i havet ja då vet jag räddningen!
Jag ger er -- "Stampa med Leroy"!!!

Ja, nu vet jag hur jag ska dansa i helgen, wohoo!!!
Hehe tvätta tvätten är iaf min favvo, vilken är din?
Haha! Nä usch, Såå hemskt...

Ännu mera Aaliyah!

Jo jag kan inte få nog av Aaliyah, det är en tragedi att hon inte finns kvar i livet. Men som tur är finns musiken kvar. Jag är förövrigt lite avis på den kroppen hon hade.. jag ska träna mer. :)

"Try Again" - Aaliyah ft. Timbaland

Crazy Frog Bros

Hysteriskt roligt yaow!


Mer Aaliyah <3


"We need a resolution" - Aaliyah ft. Timbaland

Baby I refuse


"I refuse" - Aaliyah <3

Yr i bollen

Idag var jag på gyn för att göra ett cellprov, men vi passade på att kolla hela registret, vilket jag vill uppmana alla att göra, bättre att veta om det är nåt. Men nu tror ju inte jag att det är nåt, men det kan vara bra iaf. Iaf så skulle jag ju ta blodprov också, och då snurrade ju såklart hela rummet och det svartnade för ögonen igen... jag är HOPPLÖS! Varför kan jag inte vara slappna av och inte stressa upp mig så det blir sådär. *illa* Den här gången hade jag iaf förvarnat sjuksköterskan innan så hon la mig på britsen istället för att jag skulle sitta i en stol, det är mycket större risk för fallskador då när man svimmar nämligen. ;) hehe
Men jag tyckte iaf att jag var duktig, mmm faktiskt, för efter allting som har hänt så är såna där saker ruskigt jobbiga, jag menar, det är väl få som tycker om att gå dit ändå, även om det inte har hänt nåt sånt. Ja så jag frågade om man kunde få ett klistermärke eller en klubba när vi var klara. :) Men det fick jag inte.. :( Jag fick dock ett symboliskt klistermärke... mentalt... sa hon. Jaja bättre än ingenting! *snålt*
Men det gick iaf bra, "allt ser jättefint ut", sa hon. Hmm... undrar vad dom skulle säga om det inte såg fint ut? Men vill ju inte gärna höra ett chockat -"OJDÅ!" eller - "jaaaa du det är ju rena djungeln här nere, så mycket ohyra som du hade" eller liknande.. nä man får nog vara glad så länge dom säger att det ser fint ut.

Nu har jag suttit i två timmar och skrämt upp mig själv innan jag ska sova, nu igen, det var ju inte så smart kan man tycka, men jag var ju så nyfiken på den där rysaren! Jag kollade på An American Haunting. Det var en konstig film, läskig och konstig. Värd pengarna tycker jag allt, det var som en blandning mellan Excorsisten och The Ring. OCH självklart ska dom ha en skitläskig docka med i filmen också, vad skulle det vara bra för? Nu satt jag där med kudden hårt fastklamrad i min famn och var beredd på att den där dockan skulle börja döda folk som dom alltid gör dom där rackarns dockorna.. usch va jag hatar dockor.
Jaa hur ska jag nu kunna sova? Hmmm...
Igen, det är i såna här lägen man ska ha en trygg famn att somna i... typiskt!

Ja... ehrm, god natt då... allihopa... =S

Miss you

mmm det är orättvist, det är alltid dom bästa som dör först... eller så känns det iaf.
Älskade mormor och morfar, älskade farmor och farfar, älskade Lilo.. snälla nån säg att jag får se dom igen! Jag behöver nåt att hålla mig fast vid. Hålla mig ovanför ytan liksom... Om det är nån som har missat det så kan jag säga det nu då, Kanye West... han är bra. På albumet "Last Registration" finns låten "Roses" som just handlar om när han mister sin grandma så ja därför är den låten dagens låt. Here you go!

ps. det fanns ingen bättre video än den här, lyssna bara.. :)

Bamse på krogen

Det här är sjukt roligt dude!

Mmm..


"Son of a gun" - Janet Jackson ft. Missy Elliot (Diddy remix)

Näääe

Karlar är inte att lita på, eller iaf inte såna som "inte kan hålla blicken stilla" som Torgeir säger.
Ja med det menar han såna som inte riktigt vet vad dom vill ha (vem dom vill ha).
Jag vet inte huuur många gånger jag har varit i den här sitsen förut, kanske måste börja se över mina sökkriterier så jag hitter en SNÄLL kille nångång. Eller... grejjen är att jag tror att dom flesta är snälla, men att dom är lite osäkra på sig själv så det blir fel ändå. Men så är väl det mitt stora problem också, jag är alldeles för godtrogen och tror att alla är snälla innerst inne. ;) Men just den här känns det extra illa med att det blev såhär, för det kändes som att det var nåt riktigt bra på gång. Mmm det är riktigt synd, jag tyckte verkligen om honom. Men ljuger man sådär så går det ju inte.. det är nästan det första jag vill ha, ärlighet. Funkar inte det så funkar nog ingenting.

Det är som Emelie sa, "Antingen så vill dom eller som vill dom inte, och vill dom inte så hittar man en som vill istället" -- ja eller nåt i den stilen var det, hon är så klok min Em... saknar henne i mängder. Jag kommer ner och hälsar på dig snart ändå, trots att jag inte ska till Uppsala också.

Tre snabba Hissa:
  1. Mansfasta
  2. Choklad
  3. 5 filmer för 99 kronor i 7 dagar (gosh I love that VIDEOTEKET)
Tre snabba Dissa:
  1. Basketkillar
  2. Andra sportkillar
  3. Övriga karlar
haha oväntat eller hur! ;)

Nä nu ska jag till stallet och fixa, vi hörs sen! Puss puss
O kom ihåg, det som inte dödar en, gör en starkare! Garrrrr! *stronger already!*

"Stronger" - Kanye West

Men kolla!!!

Kolla vad jag hittade för en lattjo liten bild, det är ju Jocke - den söta skolvaktmästaren!
image311

Underbara Satelliten!
Stans skönaste krypin!
image312

Alla Pappors Dag

Idag är det pappornas dag, alla dom redan är pappa och alla som är blivande pappor.
Jag får säga att jag har haft en ruggig tur, jag fick nämligen en riktigt bra pappa som är snäll och inte utsätter mig för varken våld eller säljer mig, för det finns ju tyvärr såna pappor också. Men min pappa är bara snäll och älskvärd och han har alltid tid för sina barn trots att han har arbete upp till halsen att göra, och han har ett sätt att få var och en utav oss barn att känna oss mycket speciella! :)
Han ställer alltid upp när jag behöver hjälp, visst kan han väl neka att skjutsa mig till fester i vissa tillfällen ;), men jag menar större saker.. Både pappa och mamma har alltid funnits där och stöttat och bidragit så gott dom kunnat för att vi barn ska få en så trygg uppväxt som möjligt. Nu när två av oss är vuxna redan så har det nog varit lite svårt för dem på varsitt håll att acceptera att vi kanske egentligen klarar oss själva i ganska stor utsträckning nu... För det gör vi, men vi kommer alltid att behöva mammas och pappas famn att komma till när det är jobbigt. Det finns inte några på denna jord som jag skulle kunna älska mer än min mamma och min pappa. Dom är bäst!


Världens bästa pappa, och världens bästa mamma -- Jag älskar er! <3

"Daughters" - John Mayer

Kjol + höga stövlar = drinkar!

Ja igår bestämde jag mig väldigt sent för att jag minsann ville ut o svänga på mina lurviga (jag har aldrig förstått det uttrycket, jag har ju inga lurviga kroppsdelar, men ändå ett roligt uttryck). Så jag hoppade in i duschen, gjorde en snabb hårinpackning så håret skulle glänsa o bli riktigt lent o fint.. Sen gjorde jag en snabb ansiktsbehandling och smörjde in mig i babyolja så hela jag skulle bli riiiiktigt mjuk o len. ;) haha

Nog om mitt lilla mini SPA...

Sen tog jag på mig morgonrocken och fixade håret -- fönade och plattade så det skulle få ännu mera glans.. Sen sminkade jag mig, jag tänkte satsa på att framhäva mina ögon så jag körde en snygg sotning och ljus läppglans.
Sen gjorde jag något djärvt, jag brukar ju inte ha så jättekort kjol när jag går ut (eller nånsin egentligen) för att jag är rädd att jag ska se tacky ut, men igår kände jag alltså för att vara lite modig, så jag tog min gamla benvita linnekjol som numera sitter bättre än när jag köpte den till min stora förtjusning! Och för att inte verka det minsta tacky så såg jag till att sätta ihop en så moderiktig outfit jag bara kunde. Så jag hade min svarta kortärmade tunika, ett brett bälte i midjan, ett långt halsband med ett svart hjärta och bara några armband som matchade bältet, naglarna målade jag mörkt mörkt röda. Till det hade jag mina nya svarta höga stövlar med rejäl träklack. Trots att jag visste att det inte var tacky så var jag ändå lite nervös för hur jag skulle mottas.

Väl ute på O'learys så märkte jag att det hade blivit rätt, det var som att kombinationen kjol + höga stövlar = drinkmagnet. Jag fick drinkar från alla olika håll och karlarna liksom drogs till mig som om dom inte visste vad som hade slagit dom. Haha det var hysteriskt roligt.. Jag gjorde ett litet test för mig själv (nåt ska man ju roa sig med och för att till viss del håna hela det där systemet, att det blivit som en norm att lättklädda tjejer får massor med drinkar) jag ställde mig ensam vid trappen/ställde mig ensam vid baren/satte mig ensam i en soffa och såg hur länge det tog innan det dök upp nån karl och vad dom isf gjorde sen. När jag stod vid trappen så fick jag många inviter in på toan vilket inte var vad jag var ute efter.. när jag stod vid baren så fick jag inga inviter in på toan utan jag fick en bunt med drinkerbjudanden.. så det var ju bra om jag hade velat bli dyngrak.. Vinnaren var dock när jag satt ensam i soffan, då dröjde det en minut innan första killen slängde sig ner brevid mig, och ännu en minut innan nästa kille kastade sig ner brevid mig, både började bete sig som att dom var min pojkvän för att försöka skrämma iväg den andra killen, och när det inte funkade så plockade dom fram kreditkortet och hämtade skumpan (för det tror alla killar är rätta vägen att vinna en biljett till efterfesten), medan dom var borta så kom det naturligtvis nya killar som också ville få med mig på efterfest, men så kom dom första killarna tillbaka och körde bort dom. Det hela blev bara värre och värre och tillslut var dom så irriterade på varandra och frustrerade över att jag inte visade nån indikation på att jag skulle följa med hem, så dom pucklade på varandra lite. Nu hade mitt test gått för långt så efter att jag fått dom att lugna ner sig så tackade jag för sällskapet och gick ner till satelliten där jag hittade alla mina favoriter, bland andra Jocke den söta skolvaktmästaren, så där stannade jag och dansade resten av kvällen till riktigt skön musik. Perfekt slut på en hysterisk(t) rolig kväll.
Ja å sen tog jag min bil och körde hem! För jag ville ju aldrig ha nån drink.. bara vatten. :)
Oh yeah, mean me.. all tease and no game! Mohahahaha!

"Last Night" - P Diddy ft Keyshia Cole, Pharrell & T.I.

Dagens underbara låt!

Jag fullkomligt smälter när jag hör den här låten!
När jag knatade iväg till stallet för nån timma sen så lyssnade jag på just den här låten (bland annat) och plötsligt så var som alla beskymmer borta, jag var inte längre orolig för att det kanske aldrig kommer bli sådär igen, så som det var i början.. du vet.. när båda var så där goa med varandra.. och det kändes inte heller som att jag längre behövde beskymra mig över det heller.. kom igen, jag är ung! ;) haha

Här är den iaf...
Train - "Drops of Jupiter"

Underbar eller hur!

Nu ska jag titta på en till film (hyrde 5 filmer för 99 kronor igen), jag är sugen på rysaren, men det är dumt att titta på rysare ensam... ååååh, det är ju i såna här stunder som man SKA ha sig en stor o stark karl som kan hålla om en... :'(

Jag..

... vill ha en isbjörn.

Snabba...

...instruktioner från my buddy Mark (inte Marco denna gång):

"Mark says: Hello

Mark says: Come

Mark says: To

Mark says: California!"


- Ja ok då!

A Love Tribute

För ni vet ju hur mycket jag älskar Grey's Anatomy.. ;)
Den här låten är dessutom underbar, så skön, så mycket känslor! :)
Den här låten får mig att vilja våga känna en massa saker, sånt som kan vara så läskigt att känna, för det kan ju göra så ont.. Men att inte få känna det är ju ännu värre, att inte få känna det gör mig ju ensam.
Jag hoppas att jag kan våga känna sådär igen, nångång.

Snow Patrol - "Chasing Cars" (grey's Anatomy version)

Skratta lite..

Jag ÄLSKAR den här filmen!

Ett till skönt intro!


Jag gillar slutet bäst. :P
Det här var alltså Detroit Pistons vs ATLANTA HAWKS!
Hawks är självklart mitt favoritlag efter att jag bodde där i atlanta och fick sitta på andra raden = courtside, den där oförglömliga matchen... där satt lilla jag, 2 meter från Nelly, Usher o en bunt andra snyggingar. :P Nej nej, jag klagade inte!
Oh yes, nu skryter jag så tungan svider! Men det är ju bara för att jag förmodligen inte får göra om det nånsin igen (sådär dyra biljetter har ju inte jag råd med), så man får suga på dom karameller man fått. ;)

Jag vet vad som fattas..

Mmm det har ju inte gått bara bra för basketlaget jag hejar på.. å jag vet vad som fattas! Dom behöver helt enkelt ett riktigt GRYYYYMT intro!

Som det Toronto Raptors har. Nej det är inte mitt favoritlag, men det är en grym låt, nästan dom rätta färgerna *Blink Blink* och ger en riktigt skön känsla.. Vem skulle inte vilja göra bra ifrån sig efter den där introduktionen? ;)

It's rappin' granny time!

You gotta love it!

Dagens Greys Quote

"CALLIE: "Dr. O'Malley, are you aware
that this is the ladies room?"

GEORGE: "Yes, ma'am."

CRISTINA: "Dude, you called her ma'am,
she's never gonna sleep with you now.""

image305
-Dr. Cristina Yang

Hissa o dissa

3 Hissa:
  1. Mina dundersköna mjukisbyxor <3
  2. Vännerna (ni kommer ju egentligen före mina mjukisbyxor, men jag råkade komma på det där med byxorna först, och nu orkar jag inte ändra om, jag vet, I am a lazy bastard)
  3. Jonna, som hjälper mig med Laida nu när jag är sjuk.
3 Dissa -- sånt man ska passa sig för:
  1. Förkylningsbaciller
  2. Karlar
  3. Everything men say

Jag orkar inte.. Godnatt

Skratta lite nu..

Förvarsadvokaten:
-Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är.
Den lilla damen:
-Jag är 86 år gammal.
Förvarsadvokaten:
-Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april.
Den lilla damen:
-Ja, jag satt ju där på verandan när den unge man som bor granne kom och satte sig bredvid mig.
 Förvarsadvokaten:
-Kände ni mannen?
Den lilla damen:
-Nja, lite grann, han bor ju som sagt var granne och är mycket trevlig.
Förvarsadvokaten:
-Vad hände efter han satt sig ner?
Den lilla damen:
-Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig.
Försvarsadvokaten:
-Och vad hände sedan?
Den lilla damen:
-Han började att smeka mig på låren.
Förvarsadvokaten:
-Hindrade ni honom?
Den lilla damen:
-Nej det gjorde jag inte.
Förvarsadvokaten:
-Varför inte?
Den lilla damen:
-Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.
Förvarsadvokaten:
-Och sedan?
Den lilla damen:
-Han började smeka mina bröst.
Förvarsadvokaten:
-Hindrade ni honom?
Den lilla damen:
-Nej det gjorde jag inte.
Förvarsadvokaten:
-Varför inte?
Den lilla damen:
-Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.
Förvarsadvokaten:
-Vad hände sedan?
Den lilla damen:
-Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa: "Ta mig unge man, ta mig!"
Förvarsadvokaten:
-Nå, tog han er?
Den lilla damen:
-I helvete heller! .... Han skrek bara: "April, April!!"
De var då jag sköt den djäveln !

Sjuuuuuk

Usch va jag hatar att vara förkyld. Jag är ju jämt förkyld, varför är jag jämt förkyld? Den ena kommer efter den andra, varför? Jag har redan konstaterat att jag har kasst immunförsvar.. men nåt måste väl gå att göra för att förhindra detta? Tankar och Förslag är välkomna..

Jag hade examination idag o det gick NÄSTAN bra, han sa "Du kan ju det här, men du måste komma ihåg att ANDAS!" Jag var så sjukt nervös och rädd för att göra fel så jag bara skakade o höll på att svimma, sen grät jag också *pinsam jag är*. Så jag får alltså göra om på onsdag, då ska jag inte vara så nervös, får inte det.. Jag kan ju det där, varför kan jag inte bara ta det lugnt och lita på att jag klarar det? Det är nog just DET, att jag inte litar på mig själv.. Jag litar inte på att jag klarar det o på att jag kan. Hmm... vad gör man åt det? Jag har så höga krav på mig själv att jag glömmer bort att jag är mänsklig och får göra misstag ibland. På metodövningarna har det gått jättebra, men nu när jag skulle bli bedömd efter vad jag kan så blev jag helt knas. Så har det alltid varit.. jäkligt jobbigt om jag får säga det själv.

Sen gick jag och tröstshoppade lite.. =) Jag behövde ju nya mjukisbyxor o t-shirts så jag hittade ett par gråa dundersköna brallor för 199kr o så t-shirts, 3 för 199kr på Stadium.. Så nu sitter jag här i mina nya brallor, en blå Greenville t-shirt och min fina ÅRE hood tröja som jag fick i helgen.. så sköna så jag vet inte vad. Fick jag så skulle jag gå runt i mjukiskläder hela dagarna. Det vore så mysigt.. tänk om alla skulle gå runt i mjukiskläder varje dag, överallt... då skulle det bli som ett enda stort slumberparty.. ungefär.
Hahaha, nu är det febern som pratar.. *yrpanna*

Nä sov så gott mina vänner... vi hörs imorgon!
Här kommer en vaggvisa ;) hehe

Den nya från Spice Girls, vad tycker ni? -"Headlines" Jag säger -- vad hände med "Girl Power"? Nu klär dom ju bara av sig o åmar sig.. vilket dom iofs kanske alltid har gjort.. jaja

Dröm sött!
FeberPuss

Dagens Gilmore Quote

"Luke: [alarm goes off] Sorry,
I forgot to turn the alarm off.

Lorelai: Bad alarm. Bad, bad alarm.

[pause]

Lorelai: What time is it?

Luke: Early.

Lorelai: Hate early. Must kill early.

[pause]

Lorelai: Okay, gotta get up.

Luke: Why?

Lorelai: Work. Inn. Buy shoes.
Oh, my God, I can't move. I need coffee."

image303
-Luke Danes

Dagens Greys Quote

"I hate that I'm so into you"

image302
-Dr. Callie O'Malley

Man Cold


Fler Halloween bilder!

image298
Jag o Johanna på förfest! <3
image299
Jag, Johanna o Sara <3
image300
Hjälp... en massmördare! (Fredrik)
image301
Sara, Linda, Baby, jag o Johanna <3
image304
Ute o dansar

OkCupid test

Jag hade lite att göra och gjorde ett litet dating test för att se vad jag blev.. Jag blev The Peach. Här är linken till mitt resultat:
http://www.okcupid.com/personality?type=RGLM&g=0&o=1

Gör ett test du med, det stämmer faktiskt!
http://www.okcupid.com/online.dating.persona.test

GAARRRRRRRR!!!!!!

ÄNTLIGEN fick jag vara pirat! Hur kul som helst var det! Nu längtar jag efter sommarn så jag kan åka ut med dom andra piraterna och skråla, plundra, dansa o andra saker som pirater gör. =)

Här kommer några vimmelbilder.. =P
image291
Lite oförberedd! Men den blev ju rolig ändå. =)
image292
Felicia ser något rädd ut för piraten... Hmm, pirater som är så snälla! *mohahahaha!*
image293
Hmmm, vem är du?
image294
Oh yes! Bara Coca Cola för min del! (kunde bli en fin reklambild det där) Hihi, ja Carla är lite tokig, men det är ju därför vi tycker om honom så mycket! *hehe*
image295
Blir attackerad! Carla blev lite tokig i min piratkostym!
image297
Här är en till som gillade pirater, han kunde inte hålla sig o snodde helt enkelt åt sig en piratkram!
image296
Jag o världens bästa Johan! <3

GALET rolig kväll!

Dagens låt

Jag kunde ju varken lägga in bilder eller videos från datorn jag hade tillgång till på Holiday club, men nu får ni en video. Det är så roligt tycker jag att hon är tillbaka, en rejäl prestation
tycker jag. Här är videon!

Kylie Minogue - "2 Hearts"

Halloween bilder

Det ska finnas fler bilder än dom här men dom har jag inte fått än.
Iaf så har jag gjort vissa bilder svartvita för att det blev finare då. =)

image282
Jag (ängel) och Linda (bad nurse)
image283
Vi igen..
image284
Hela gänget, snygga som få! ;)
image285
Jag ger den ledsna babyn en tröstande puss på kinden.
image286
UH OH! Döden kommer och smyger sig på den intet ont anande ängeln...
image287
Jag o Johanna (olyckskatt) på förfesten
image288
Jag och en närgången fängelsekund...
Men gud va långt hår jag börjar få.. det växer ju som ogräs!
image289
Linda, jag o Johanna på förfesten
image290
Johanna och jag på O'learys

ÅÅÅÅRRRREEEEEEEE!!!!

Japp, nu är jag alltså i Åre o har det hur bra som helst!
Vi bor i dom dunderfina lägenheterna här på Holiday club o det är ju inte svårt att förälska sig i dem! Det är så otroligt mysigt o fint, vi har en egen bastu, en stor öppen spis, ett jättefint kök med rostfritt stål, jättefina rum med supersköna sängar! Jaa... nää... Jag vill inte åka härifrån, dom får nog släpa ut mig i fötterna när det är dags att åka hem igen.. Det är såhär jag vill bo!
Det var dock en stor besvikelse att se att "Liten Krog" hade stängt för renovering, det var ju så otroligt goda pizzor där och jag ville ju få sitta där å tänka på när jag o Marco åt middag där ihop.. Det var så mysigt.
Jaja, det finns ju alltid vårat lunchställe "Broken".. tur det.

Halloweenfesten i onsdags var dunderskoj iaf!
Jag blev inte en pirat utan en ängel, jag köpte en jättefin kostym på hobby boden. Klänningen var i skirskimrande vit sammet o alldeles underbar att ha på sig, och så hade jag jättefina vita vingar o en gloria som vägrade att hålla sig på plats. Men den var fin ändå. :) På festen tjatade alla på mig att dom ville följa med mig till himmelen nu.. Fasligt va alla karlar har blivit religiösa! ;)

Nåväl, tillbaka till shoppingen :P Till kostymen hade jag inga passande skor så jag behövde köpa nya finskor. Å jag gjorde värsta fyndet på Din Sko där jag hittade ett par jättefina nyinkomna stilettskor i silver med ett strassband över tårna. Det bästa är att dom är helt underbara att (hör o häpna) GÅ i.. Ja faktiskt, ett par stilettskor som jag skulle vilja ha på mig varje dag. Haha, DET har ni inte hört mig säga förut, det kan jag garantera! 280 kronor kostade dom bara, hur bra som helst!
Jag ska lägga in en bild på dom sen, bara jag hittar min kameraladdare.

Ni som missade halloweenfesten missade VERKLIGEN nånting, det var så sjukt kul så jag vet inte vad. Blacknuss var där, gorillorna var där, jag var där, vart var DU? hahaha

Dom där gorillorna föresten var ju roliga, ett helt gäng med "brunstiga" gorillahanar som hoppade runt och överföll oss intet ont anande änglar och kissekatter o försökte röva bort oss till djungeln. Underhållande, men småläskigt. ;)Hihi Närå, det var ju bara dom gosiga flukta.se-gorillorna, dom gillar vi. ;-P

Nä nu ska jag gå och sätta igång bastun tror jag. :P
Hmm, sa jag att jag älskar att vara här? hihi

ÅRE <3