Grattis älsklingen!!!

Idag fyller Björn år och det tänkte vi fira med bad och besök på jamtli, men så går stackarn och blir dundersjuk! Så nu blir det nog inget av det. Tänk vilken orättvisa att behöva bli så himla sjuk på just sin födelsedag..

Aja det får bli en lugn gosdag med mycket sömn och lite filmtittande istället.
Och så får jag utöva mina sjuksköterske kunskaper och pyssla om honom så gott jag kan.

Jag hoppas att vi blir kvar i jämtland nästa säsong.

"Do re mi "..

*sjunger upp*

Jag har en mycket go pojkvän!
Igår fick jag nämligen min något försenade födelsedagspresent: SINGSTAR!!! hihi, underbara spel!
Det är så himla skoj det spelet, bara det att jag egentligen inte är så himla bra på det, så därför ska jag öva och öva tills att jag helt enkelt ÄGER på det spelet!!! Sen kan vi ha battles igen så ska jag minsan inte vara sämst nå mer. :)

DESSVÄRRE... så har jag inget eget PS2 så jag lånar syrrans halvtrasiga.. det funkar inte helt som det ska och än så länge har bara Pussycat Dolls - Buttons funkat så man får köra den om och om igen... Lite långtråkigt kan tyckas, men jisses va jag kommer sätta den helt perfekt om några veckor!

Nä nu ska jag ta och spela lite. hihi

Nu har vi vår lägenhet!

En alldeles egen fin lägenhet mitt i stan. mmm det känns riktigt bra.
Nu gäller det bara att försöka fixa till den så den blir ännu mysigare. :)

Här är en favorit just nu..

Jordin Sparks ft. Chris Brown - "No Air"

Party party!!!

Åh vilken härlig kväll det belv igår, tack vare mina härliga tjejer!

Jag tog och städade upp här i huset, fixade lite tilltugg och dricka att bjuda på och sen var det bara att kasta sig in i duschen och börja "förvandlingen" ;) haha
Av med mjukisbyxorna och den slitna städ-tishan, fräsha upp håret, följt av inpackning och ansiktsmask och alla andra små saker vi tjejer gör för att glänsa lite extra. På med musiken och tänd ljusen, det skulle vara hög mysighetsfaktor när tjejerna är här.

Först trillade Linda in genom dörren, alltid lika söt, alltid så lysande glad, och det smittar av sig på mig som blir lika sprudlande glad jag med. Sen kommer Eva med bussen och förklarar att Lena ändå inte kunde komma, men vi tänker att vi får försöka ha skoj ändå. Men så några minuter senare så öppnas plötsligt dörren och där stod LENA :) Hihi vilken tur! Hon hade lyckats fixa barnvakt i sista stund och kunde nu vara med på vår lilla tjejkväll.
Då öppnade jag champagneflaskan och serverade i mina fina glas som min mamma gav mig förra året. Och för att höja lyxkänslan så delade jag på en varsin jordgubbe och la ner i bubblet.
Och så skålade vi, för min födelsedag men också för livet. :)

Efter en hel del tjejsnack och många goa skratt bestämmer vi oss för att ta taxin in till plaza. Jag svidar om till min superfina och sköna skjortklänning och tar på mig mina superhöga pumps och är redo för minglet -- trodde vi! Tydligen hade min attans rackare till bushund Lukas lyckats ta sig förbi allihopa helt obemärkt och rymt och taxin stod här på gården och väntade!!! PANIK! Vi ropade och letade och ropade lite till och precis när jag tänkte ge upp resan in till stan så kom han springandes, hur lycklig som helst, och hoppade glatt upp på bron och tyckte han var bäst i världen som hade kommit hem igen. Jaja... in med dig, byracka! Iaf så kom vi ju iväg, och det var nog tur för Lukas det.

På Plaza var det gott om folk och det var några gamla kändisar där från vallatiden och annat, så det var ju roligt. Annars var det en hel del knasiga typer där också och vi undrade om det var tema-dag för knasighet på krogen idag. Aldrig har jag träffat så många knasiga killar förr och hur många gånger ska man behöva påpeka att det inte är brösten som talar när jag för ett samtal, ljudet kommer från nåt som sitter lite högre upp, i ansiktet närmare bestämt, det kallas för en MUN! aja.. Vi hade roligt ändå, trots alla knasigheter.
Efter en mycket bekväm taxifärd hem så fick jag krypa ner i min underbara säng igen, och trots att den var så tom och ensam och utan en älsklings armar tryggt omfamnande så somnade jag riktigt gott.

Tack tjejer för en riktig toppenkväll! :)

Lite bilder från resan!

Först några bilder från Emmas och Rasmus vackra bröllop.

Och så lite allmänt knasiga bilder från sköna visby....

Och så lite bilder från sthlm och Grönan :)

Jag älskar dig!!!

A quicky

Ett snabbt inlägg bara innan jag kryper ner i sängen och tittar på en romantisk film tills jag somnar efter en lugn men mysig födelsedag...

Imorgon mina vänner ska jag ut och fira att jag blivit ett år klokare (kanske?) och då vill jag att just den här störtsköna låten ska strömma ut genom högtalarna så att jag får svänga på höfterna i bästa á la 60 tals manér. Je'dore!


"Mercy" - Duffy

Visby i mitt hjärta

Oj vilken underbar stad visby är, och vilken underbar ö gotland är!!!
JAG VILL BO DÄR!
Mmm... eller åtminstone ha en stuga där så jag kan spendera mina somrar där.
Det var ju helt underbart! Så vackert och rofyllt, men samtidigt så levande och glatt.
Och dessutom bor ju världens bästa emma där. Och så mycket större skäl behöver jag väl inte för att vilja vara där jag med. :) Och emma är ju faktiskt anledningen till att vi var där nu också. Hon gick ju nämligen och gifte sig! Inte dumt inte..
Jag ska återkomma snarast med mer info om bröllopet samt bilder på allt mysigt och skojigt som vi var med om. Men nu ska jag upp till pappa på födelsedagsmiddag! Vem fyller år kanske du undrar... jo det är ju jag! :) Hihi

Puss o kram!

Okej EN bild kan jag väl bjuda på från bröllopet då innan jag går.
Här är Emma och Rasmus, så vackra ihop!

Det där brevet

Jag fick ett till platt brev i brevlådan..

Även det började med "Bästa Nina."
men innehållet denna gång gav mig en helt annan känsla i magen!
Den här gången knöts nämligen den där knuten i magen upp och jag kände en oerhört befriande känsla istället. Ett leende tog form på mina läppar när jag läser: Proverna som togs av läkare..bla bla bla.. var normala.
Yep, jag är cancerfri! Hihi

Helt underbar känsla!

Har ni föresten sett vilken vacker bild Robban tog på mig och Björn?
image406
Ren lycka! foto: Robert Henriksson